twojprogrampit.pl

Biznes IT Marketing Finanse

wizytówki
Biznes Porady

Jak zaprojektować wizytówkę firmową?

Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga dużego zaangażowania i dobrej reklamy. Należy zadbać o to, aby dana marka czy logo firmy były rozpoznawalne. Bez względu na to, jaką strategię marketingową się obejmie, to i tak w każdym przypadku należy wykonać wizytówki. Jak zrobić wizytówkę? Jak zaprojektować wizytówkę firmową? Czy warto wykonać ją samodzielnie?

Jak zaprojektować wizytówkę firmową?

Wizytówka kojarzy się każdemu z niewielkim papierkiem, na którym są najważniejsze informacje dotyczące danej firmy. Nawet niewielkie firmy powinny wykonać wizytówki, gdyż mogą się przydać w każdej chwili. Nie jest to duży koszt i wydatek, a z racji niewielkich rozmiarów można mieć je zawsze przy sobie. Nigdy nie wiadomo, kiedy się przyda i kiedy komuś będzie można ją wręczyć. Wizytówki powinny znaleźć się zawsze przy wejściu do danej firmy, sklepu czy lokalu usługowego. Każdy klient będzie mógł sobie wziąć jedną i schować do portfela. Oczywiście dobrze jest wykonać ciekawy projekt, który zwróci uwagę.

Co powinno znaleźć się na wizytówce?

Wizytówka firmowa bez względu na branżę najczęściej wygląda podobnie. Muszą się znaleźć na niej przede wszystkim dane kontaktowe. Nie może zabraknąć nazwy firmy, imienia i nazwiska właściciela, adresu, numeru telefonu i adresu e-mail. Należy także umieścić adres strony internetowej oraz nazwę mediów społecznościowych, jeśli takie istnieją. Im więcej informacji, tym łatwiej klient będzie mógł znaleźć daną markę. Można także umieścić logo firmy lub jakąś grafikę związaną z daną branżą. Dobrze jest także napisać kilka słów lub jedno zdanie, które opisze, czym zajmuje się firma. Bardzo ważne przy tym jest, aby wszytko było czytelne. Nie wolno wybierać zbyt małej czcionki, gdyż treść może zlać się w jedną całość. Jeśli informacji na wizytówce jest dość dużo, to najlepiej zrobić dwustronny projekt. Na pierwszej stronie umieszcza się wówczas najważniejsze dane kontaktowe, a na drugiej inne informacje dotyczące działalności.

Zobacz również: Reklamy Google Ads od podstaw. Sprawdź nasz poradnik

Wizytówka firmowa – jak zrobić?

Zaprojektowanie wizytówki nie jest trudne, ale należy bardzo dobrze przemyśleć jej wygląd. Przede wszystkim musi być ona przejrzysta, a zarazem interesująca. Bardzo ważne jest umieszczenie wszystkich informacji kontaktowych i dobranie odpowiedniej grafiki. Również kolor tła odgrywa istotną rolę. Nie wolno zapomnieć o dobraniu grafiki czy tła do rodzaju działalności. Jeśli wizytówkę wykonuje firma, która zajmuje się opieką nad dziećmi, to wiadomo, że powinna być ona kolorowa. W przypadku usług pogrzebowych najlepiej postawić na stonowane i ciemne barwy. Projekt można wykonać samodzielnie, ale także można zlecić go grafikowi. W pierwszym wypadku nie trzeba używać bardzo skomplikowanych programów graficznych, choć takie z pewnością pomogą przy wykonywaniu wizytówki. Wiele firm oferuje darmowe szablony, z których można skorzystać. Jeśli jednak ktoś zupełnie się na tym nie zna, to najlepiej jest wynająć grafika, który zaprojektuje najlepszą wizytówkę odpowiednią dla danej branży.

Jak zaprojektować wizytówkę firmową?

Wizytówka w Google

Wizytówka oczywiście może być w postaci fizycznej, ale także coraz więcej firm umieszcza także wizytówkę w Google. Reklama internetowa jest obecnie jedną z najpowszechniejszych i najskuteczniejszych form marketingu, a największe korzyści można czerpać, reklamując się w Google. Jest możliwość wykonania darmowej wizytówki, w której można umieścić wiele informacji. Przede wszystkim dzięki tej wizytówce, klienci będą mogli zobaczyć, czy dana firma ma swoją stronę internetową oraz jak do niej dojechać. Dzięki wizytówce można od razu sprawdzić siedzibę danej firmy lub zadzwonić do niej. Właściciele firm umieszczają zdjęcia, a klienci mogą wystawiać opinie. Jest to bardzo ciekawa forma wizytówki, która z pewnością pozwoli zdobyć większe grono klientów. Stworzenie jej nie jest trudne, a wszystko jest dokładnie opisane w poradniku, który krok po kroku pokazuje, co należy zrobić, aby dodać taką wizytówkę. Co ważniejsze, Google weryfikuje właściciela firmy, a więc każdy potencjalny klient ma pewność, że jest to prawdziwy przedsiębiorca.

Sprawdź również: Praca w księgowości – czy to się opłaca?

Dlaczego wizytówki firmowe są tak ważne?

Dobrze zaprojektowana wizytówka firmowa jest doskonałą formą reklamy. Wizytówki są tanie, a do tego można je wręczyć przy każdej okazji. Nie zajmują dużo miejsca, a więc potencjalni klienci mogą schować je w portfelu lub w kieszeni i mieć zawsze pod ręką. Przykładowo firma świadcząca usługi fotograficzne podczas uroczystości ślubnej, może rozdawać wizytówki gościom bawiącym się na przyjęciu. Można także dołożyć zawsze kilka sztuk do zamówionego produktu. Na takiej wizytówce znajdują się najważniejsze informacje i nie trzeba poświęcać czasu na wyszukiwanie danej firmy w internecie.

Gdzie można zamówić wizytówki? Jak zaprojektować wizytówkę firmową?

Wizytówki dostępne są przede wszystkim w drukarniach. Można zamówić je w stacjonarnej drukarni lub internetowo. W tym drugim przypadku można liczyć na znacznie niższe ceny. Konkurencja w tej branży jest duża, a zatem warto prześledzić kilka ofert i wybrać tę, która będzie optymalna. Przy okazji warto pamiętać o tym, że nie zawsze najtańsza oferta będzie najlepsza. W przypadku wizytówek liczy się jakość i wykonanie. Teraz już wiesz jak zaprojektować wizytówkę firmową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.