twojprogrampit.pl

Biznes IT Marketing Finanse

Trudne rozmowy z pracownikiem przykłady i propozycje
Porady

Trudne rozmowy z pracownikiem – przykłady i propozycje

Nie każda szczera rozmowa z pracownikiem należy do przyjemnych. W pracy zdarzają się sytuacje, które zmuszają do przeprowadzenia trudnych rozmów. Rezultaty takich dialogów bywają przykre dla obu stron. Czasami, skutkiem tego jest rozwiązanie współpracy. Zazwyczaj są to ciężkie chwile w każdym przedsiębiorstwie. Trudna rozmowa z pracownikiem nie jest łatwa. Jednak to rozstanie może być także ulgą. Jeśli pracownik oraz pracodawca wolą zakończyć swoją współpracę, możemy uniknąć niekomfortowych sytuacji. Jest to bardzo korzystne dla porozumienia dwóch stron. Dowiedz się już teraz jakie mogą być przyczyny trudnej rozmowy z pracownikami!

Sprawdź także: Partner biznesowy i jego charakterystyka

Przyczyny trudnej rozmowy z pracownikami

Trudna rozmowa z pracownikiem jest zmorą pracodawców, lecz także osób zatrudnionych. Przyczyny oraz przykłady mogą być bardzo różne. Tematy rozmowy z pracownikami są zależne od sytuacji dotyczącej wykonywanej pracy. Często szefowie przeprowadzają rozmowy z pracownikami na temat niezadowalającej jakości pracy. Zazwyczaj, na początku szef chce poznać powód, dlaczego pracownik nieprawidłowo pracuje. Czasami zdarza się, że pracownik wcześniej wykonywał swoją pracę bardzo dobrze, jednak dzieje się coś dziwnego. Nagle jego poziom pracy zaczyna spadać i otrzymuje on o wiele gorsze wyniki. Trzeba dociec prawdy czy to spadek motywacji, czy może wydarzyło się coś w jego życiu osobistym, co może wpływać na wykonywaną pracę. Dobry oraz szanujący się szef będzie wykazywał chęć przeprowadzenia takiej rozmowy ze swoim pracownikiem. Jednak musimy brać wszystkie czynniki pod uwagę i być konsekwentnym. Jeśli dzieje się coś, co negatywnie oddziałuje na naszą pracę, musimy to zgłaszać naszym przełożonym. Unikniemy dzięki temu niepotrzebnych rozmów, które mają nieprzyjazny wydźwięk.

trudna rozmowa z pracownikiem

Trudna rozmowa z pracownikiem – spóźnienia

Ciężka rozmowa z pracownikiem może dotyczyć także spóźnienia. Jedno czy dwa spóźnienia, raz na jakiś czas zazwyczaj nie stanowią problemu. Jednak kłopot pojawia się, kiedy pracownik spóźnia się notorycznie oraz nie widzi w tym niczego złego. Dla niektórych osób zatrudnionych, przyjście do pracy kilka czy kilkanaście minut po czasie to norma. Tymczasem tak być nie powinno, o ile istnieją ustalone godziny pracy. Wyznaczonych godzin pracy trzeba przestrzegać. Pracodawca wtedy jest zmuszony do przeprowadzenia rozmowy dyscyplinującej ze swoim pracownikiem. Spóźniają się praktycznie wszyscy pracownicy. Są to młode matki, które odprowadzają swoje dziecko do przedszkola. Ale są to też bezdzietni single, którzy po prostu nie mają poczucia czasu. Jednak, ktoś kto docenia swoją pracę nie będzie popełniał takich błędów, jak spóźnianie się.

Rozpoczynając każde trudne rozmowy z pracownikami, przełożony musi zastanowić się nad tym co może zyskać, a co stracić. Musimy wziąć pod uwagę, że pracownik może zostać urażony. Jeśli jednak szanuje swojego pracodawcę, nie musimy się spodziewać takiej sytuacji. Powstaje jednak pytanie czy warto mieć takiego pracownika. Regulamin pracy jasno pokazuje, na jakie zachowania możemy sobie pozwolić, a jakie są nietolerowane. Jeśli rozmowa z pracownikiem będzie dotyczyła jego spóźnień na swoje stanowisko, nie musimy się krępować. Wypadki się zdarzają i jest to oczywiste, jednak musimy pamiętać, że jesteśmy do czegoś zobowiązani. Dlatego szanujmy swoją pracę oraz swoich przełożonych.

Rozmowa dyscyplinująca z pracownikiem przykład

Możemy się spodziewać, że najtrudniejszą rozmową przełożonego z pracownikiem jest rozmowa, której skutkiem będzie rozwiązanie współpracy. Niezależnie od tego kto inicjuje taką pogadankę, jesteśmy przekonani, że będzie ona należała do tych łatwiejszych oraz miłych. Często pracownik chce pożegnać się z konkretną firmą, ponieważ otrzymał lepszą ofertę pracy. Czasami pracodawca dochodzi do wniosku, że ich drogi muszą się rozejść. Może to być skutkiem niskiej jakości pracy zatrudnionego oraz niespełnienie wymagań, które zostały przedstawione podczas nawiązywania współpracy. Pracodawca nie ma powodów do naszego zwolnienia jeśli ich nie dajemy. Dlatego jeśli zależy nam na pracy, starajmy się wykonywać wszystkie nasze obowiązki z dokładnością.

Zatem jak powinna wyglądać rozmowa dyscyplinująca z pracownikiem przykład? Podczas przekazywania negatywnych informacji, najlepiej jest rozmawiać w cztery oczy. Musimy przekazać naszemu pracownikowi jakie popełnia błędy, które źle wpływają na jego pracę. Musimy przedyskutować wszystkie czynniki, które oddziałują na jego spadek jakości pracy. Jeśli osoba zatrudniona będzie chciała dojść do porozumienia, możecie postawić jej pewne warunki. Jeśli jednak pracownik nie będzie w stanie znaleźć kompromisu ze swoim przełożonym, niestety współpraca musi zostać zakończona. Musimy jednak pamiętać o ustawowych terminach złożenia wypowiedzenia. Warto także pamiętać o tym, aby obie strony, mówiąc kolokwialnie, nie paliły ze sobą mostów. W przyszłym życiu zawodowym możemy się jeszcze spotkać. Niezależnie od tego czy dojdzie do porozumienia stron czy do złożenia wypowiedzenia najlepiej rozstać się z szacunkiem do drugiej osoby.

Teraz już wiesz jakie mogą być przyczyny oraz jak możemy ich unikać – trudna rozmowa z pracownikiem nie jest prosta. Jeśli pojawia się jakikolwiek problem, warto zgłaszać go bez odkładania na później.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.