twojprogrampit.pl

Biznes IT Marketing Finanse

Trudne rozmowy z pracownikiem przykłady i propozycje
Porady

Trudne rozmowy z pracownikiem przykłady i propozycje

Nie każda rozmowa szczera z pracownikiem jest rozmową przyjemną. Od czasu do czasu trzeba przeprowadzić trudną rozmowę. Rezultaty takich rozmów bywają przykre dla obu stron. Czasami nawet taka rozmowa kończy się rozstaniem. Rozstanie może być też ulgą. Zazwyczaj są to trudne chwile w każdym przedsiębiorstwie.

Przyczyny trudnych rozmów

Trudne rozmowy z pracownikiem przykłady mogą być bardzo różne. Tematy tych rozmów mogą być różne. Często szefowie rozmawiają z pracownikami na temat niezadowalającej jakości pracy. Zazwyczaj na początku szef chce poznać przyczynę dlaczego pracownik źle pracuje. Czasami zdarza się, że wcześniej pracownik pracował bardzo dobrze, ale dzieje się coś dziwnego i nagle pracował zaczyna mieć o wiele gorsze wyniki. Trzeba dociec prawdy czy to spadek motywacji czy stało się coś w życiu osobistym. Dobry szef będzie potrafił przeprowadzić taką rozmowę ze swoim pracownikiem.

Spóźnienia

Trudna rozmowa może dotyczyć spóźnienia. Jedno czy dwa spóźnienia raz na jakiś czas zazwyczaj nie stanowią problemu. Problem pojawia się, kiedy pracownik spóźnia się ciągle i nie widzi w tym niczego złego. Dla niektórych pracowników przyjście do pracy kilka czy kilkanaście minut po czasie to norma. Tymczasem tak być nie powinno o ile istnieją ustalone godziny pracy. Ustalonych godzin pracy trzeba przestrzegać. Szef musi wtedy przeprowadzić rozmowę dyscyplinującą ze swoim pracownikiem. Spóźniają się praktycznie wszyscy pracownicy. Są to młode matki które odprowadzają dziecko do przedszkola. Ale są to też bezdzietni single, którzy po prostu nie mają poczucia czasu. Rozpoczynając każdą trudną rozmowę szef musi zastanowić się co może zyskać a co stracić. Pracownik może się obrazić. Powstaje jednak pytanie czy warto mieć takiego pracownika. Regulamin pracy jasno na jakie zachowania można sobie pozwalać a jakie nie są tolerowane.

Rozwiązanie umowy

Chyba najtrudniejszą rozmową szefa z pracownikiem jest rozmowa, której skutkiem będzie rozstanie. Niezależnie od tego kto inicjuje taką rozmowę, ta rozmowa na pewno będzie trudna. Czasami pracownik chce pożegnać się z firmą, ponieważ otrzymał lepszą ofertę pracy. Czasami pracodawca dochodzi do wniosku, że drogi muszą się rozejść. Trzeba pamiętać o ustawowych terminach złożenia wypowiedzenia. Warto też pamiętać o, aby obie strony mówiąc kolokwialnie nie paliły ze sobą mostów. Jeszcze kiedyś w życiu zawodowym można się spotkać. Niezależnie od tego czy dojdzie do porozumienia stron czy do złożenia wypowiedzenia najlepiej rozstać się z szacunkiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *